fredag 18 april 2008

Påkörd av taxibil.

Häromdagen ringde min syster, hon frågade hur det var med oss och jag babblade så klart på om vår jobbiga förkylning, Eddies 2,5-årstrots och min tristess just den dagen. Då avbryter hon mig och säger; För att sätta perspektiv på tillvaron, Linda... så blev vi påkörda av en taxi i morse. Gud, vad jag kände mig dum.

Agnes 1,5 år satt i sin bilstol bakom passagerarsätet (där de flesta nog har sin bilstol). Taxin kom utfarandes i hög fart från en liten sidoväg mitt i centrala Höllviken och träffade rakt på Agnes dörr. Som tur var skadades ingen. Men bilen blev ordentligt kvaddad. Ibland har man änglavakt! Vi älskar dej lilla Agnes!!

Nu är ju den stora frågan om man skall flytta barnstolen bak, från fönstret in till mitten?? Det är ju den absolut säkraste platsen i bilen. Vi har förvisso Malcolm fram och Eddie bakom passagerarsätet, så vem skall man då sätta var... Usch, vad jobbigt.

Men visst har min syster en poäng i att sätta saker och ting i perspektiv. Alltså, måste sluta gnälla om småsaker. Tack Liza!

Inga kommentarer: