torsdag 17 april 2008

"Grämer mig" 40-talist uttryck nu igen...

Råkade läsa ett gammalt inlägg (inlägg är ju ett nytt ord man lärt sig här i blogg-världen), där jag vid upprepade tillfällen "säger" - grämer mig. Räcker det inte att via sin 3-åring (fyller snart) får höra hur man pratar. Förra veckan drog han till med jä-la, usch, vad hemskt det låter. Det värsta är ju att han redan vet hur han skall använda det oxå... Måste skärpa mig!

Måste passa på att gratulera min vän Jenny, som fått jobb på Sony Ericsson. Marie, om du läser så börjar hon på din gamla avdelning som projektledare den 5/5. Jättekul för henne!!

Nu börjar jag oxå längta lite efter att börja jobba, har ju varit hemma med barnen i 3 år nu. Så snart är det en tjänst vakant på Bergelin Mansion, som husfru/nanny/inköpare/städerska.
Kanske lite överdrivet med tanke på att vi faktiskt har städhjälp då och då.

Tänkte på det med städning förresten, när jag börjar jobba borde vi ha städhjälp varje vecka. Fast å andra sidan blir det väl knappast smutsigt när man inte är hemma. Barnen är ju på dagis och vi jobbar, sen kommer man hem och då skall ju alla gå och lägga sig... Ja, man får kanske äta något i mellan...

Så det kanske är kokerska man skulle satsa på istället... Bara en tanke, skall presentera den för Anders. Han är i och för sig inne på att ha en indisk nanny/hjälpreda, fst vi har ju ingen liten lekstuga på tomten som hon kan bo i...

I-landsproblem nu igen...

1 kommentar:

Vera, Ella, Marie och David sa...

Jaha, där ser man! Då kommer jag träffa på henne i sommar när jag är där och hälsar på. Kul gäng hon har hamnat i!!