fredag 18 april 2008

En vecka sedan utflippad tjejmiddag!

Då är det fredag igen... En hel vecka har gått sen jag var på tjejmiddag hos min vän Kicki PÅ Bellevue. OBS! PÅ... heter det och inte I BELLEVUE..

Jaja, alla snackar om tjejmiddagar och Kicki tog tag i det och hade en jättetrevlig middag med ett gäng gamla kompisar. Alla är relativt nyblivna mammor (barn mellan 7 månader & 4 år). Uppenbarligen behöver detta släkte (d v s nyblivna mammor) komma ut ibland och få prata om något annat än barnen. De eller vi, behöver ju också få dricka ett glas vin eller 15...

Kicki hade gjort supergod thaimat med "lis och läkor i glön cully". Fördrink och så en massa vin... Innan kvällen var slut (vid 4-snåret) hann vi både diskutera vilket land som är bäst i världen samt "Piddras orgamsskola". Någon fick besöka toaletten en gång för mycket och en annan var ledsen (läs bölade) för att man helt plötsligt är en tråkig person.

Själv vaknade jag upp i Ottos säng (Kickis äldsta son) (han var ju naturligtvis inte hemma...) vid 10-tiden. Vissa var ju onyktra även dagen efter. Kicki skulle iväg på middag i Köpenhamn hos mannens kollega. Själv skulle jag åka hem för att lämna barnen till mormor, för att jag och Anders skulle ha en mysig helg för oss själva...

Allstå nu är det fredag igen och vi har ställt in en middag här hemma med familjen M från Lomma (Mija, Mårten, Manda & Milla), p ga av vår förkylning. Trist, men nu har jag precis fått ett glas rött vi i handen av min man, så nu skall vi fredagsmysa!

Inga kommentarer: