tisdag 18 mars 2008

Stack iväg norrut några dagar!

Malcolm på terrassen, mamma steker fett i poolen samt
lite blandat från rummet. Malcolm vill gärna dricka från flaska, ölflaska...

Igårkväll kom vi tillbaka till hotellet här på Kata Beach, efter ett par dagars utflykt till Nakalay Bay, norr om Patong & Kalim Beach. Vi bodde på ett jättefint ställe som hette Thavorn Village & Spa Resort. Vi har hittat en jättebra websida som man kan boka lyxiga hotell medriktigt bra rabatter med kort varsel (fast man kan bara boka 14 dagar frammåt; http://www.latestays.com/ )

Vi kom dit och hade bokat ett Sea View-room, och då visade det sig att man skulle åka "CableCars" upp på berget vilket vi inte visste. Dessutom var det tusen trappor innan man väl kom fram till själva "stationen". Grymt rum med fantastisk utsikt, jacuzzi på terrassen... Men snabbt fick vi ju inse att vi var där med 2 småbarn och 2 vagnar, så vi fick flytta ner till ett rum med pool access istället, vilket var riktigt najs...det också. Hotellet hade egen strand, som var perfekt långgrund för Eddie. Han låg och lekte "krokobil" i vattenbrynet hela ena dagen.

2 kvällar åkte vi ner till Patong och all stress där nere. Vi käkade båda kvällarna nere på stranden, där Eddie hittade en thai-polare som hette SupSup. De levde rövare bland restaurangens alla gäster, när de inte kastade sand på varandra, låg de och gjorde änglar i sanden under borden...

Malcolm saknar sin gåstol och börjar bli ganska frustrerad. Han har kommit på att det är ganska skoj att stå upp. Han kan ju fortfarande inte krypa (och lär nog knappast lära sig det med tanke på att han snart väger 100 kilo). Så eftersom han inte kan krypa eller gå, så har han kommit på att om han står måste nån vara i närheten hela tiden-superbra!! Han rullar runt hela tiden och sätter man honom ner slänger han sig snabbt på mage, men sen gnäller han för att han inte vill ligga ner...
Malcolm äter som en häst, vilket är väldigt skönt. Vi har börjat beställa in fried rice med kyckling eller spagetti bolognese till honom, för gröt och välling vill han inte ha så mycket mer. (Eddie
äter fortfarande ingenting.)
Nedan några bilder på Eddies kompisar här på hotellet. Mickaela är hans favorit, hon är 5,5 år och har flätor med discopärlor... det vill Eddie också ha! En kväll var det minidisco med efterföljande trollkarl... Eddie sitter bredvid sin andra kompis, Nikita.

Hans sa...

Vilka lyxlirare ni är - bara flott boende! Nä, nästa gång får ni haka på oss och uppleva hur det verkliga livet är i Thailand! Då skall ni få äta buffelsvans (med håret kvar) och färska myrägg! :o)

Saknade bilder!

När skall vi få se Lilleman i sina stringbadbyxor!

Bergelin´s sa...

Lillemans string kommer snart, det är han och alla ryssarna som går i string... Han har även string fram :-)

Vi åker gärna med er och slipper alla tatuerade svenskar och äckliga ryssar nästa gång. Det är underbart, men det dröjer nog innan vi åker tillbaka till Phuket efter denna resan.

Hans sa...

Men...
...jag är ju också tatuerad och ibland tycker jag att det är gött att vara riktigt "ryss-full". ;o)