onsdag 7 maj 2008

- Blicka frammåt...

Usch, vad det är jobbigt med sjuka barn. Framförallt när man inte är riktigt kry själv. Eddie är bättre, men ändå inte riktigt i form. Malcolm likaså, förkyld och hostig, men framförallt har han noll tålamod. Själv har jag oxå jobbig rethosta och mitt verkar ha satt sig på stämbanden. Höll på att tappa rösten igårkväll, det hade säkert varit skönt för Anders om jag verkligen tappade den. Då hade det ju varit tyst i huset ett par minuter. (tror att Hasse vet vad jag menar).Men men, intalar mig själv att hela tiden blicka frammåt. Förhoppningsvis har vi en fantastisk sommar framför oss. Själv har jag inte haft strumpor på mig sen vi klev på planet till Thailand, d v s för hundra år sen... eller den 29:e februari rättare sagt.

För oss är grillsäsongen igång på riktigt. Försemestern också verkar det som, eftersom jag och Anders sitter med ett glas rött vin i handen just nu. Vi behövde det efter en sväng om Toy´s Rus. Vi åkte dit när Anders kom hem från jobbet. Eddie fyller ju snart 3 och vi måste ju börja kolla "önskelistan".

Idag var det ju mamma-fika hos Cissi. Vi gjorde en blixtvisit precis innan alla gick hem, man kan ju inte riktigt närvara med 2 halvsjuka barn känns det som...

Annars blickar jag fram till helgen, då vi alla mår mycket bätre får vi hoppas. På fredag blir det tjejkväll på Stortorget i Lund med alla goa tjejer i mamma-gruppen. Vi skall dricka massor av vin och INTE prata barn. Cissi berättade att hon redan bokat in att hon skall sova i källaren, så att barnen inte kan störa henne på morgonen. Himla trist att man inte har en källare... Jag skall kanske sova i Eddies tält i trädgården?!

På lördag skall min kära make springa Lunda-loppet. Han har inte sprungit en meter sen han ställde upp förr-förra året, så vi får de hur det blir med det. Hela Symbal skall springa och grupptrycket gjorde att han dessutom anmälde sig till 1 mil... På kvällen är det fest hos Peter & Catharina i Hjärup.

På söndag får jag väl roa mig och killarna, för Anders skall spela golf. 7-heaven på Barsebäck GK, ett otroligt seriöst golfgäng, där inga tjejer gör sig besvär. Tyvärr har Anders inte varit med så mycket varken förra året eller i år. Får väl skylla på småbarn och gravid fru (förra året alltså...)

Så nu börjar Greys Anatomi, got to go...

Puss & Kram & Sov så gott

PS! Såg förrästen på Aftonbladet att Mallis håller på att bli hippt igen; f-n vad man är PÅ... 3 veckor tills vi åker dit.

http://www.aftonbladet.se/resa/europa/spanien/article2414938.ab

3 kommentarer:

Hans sa...

"Höll på att tappa rösten igårkväll, det hade säkert varit skönt för Anders om jag verkligen tappade den. Då hade det ju varit tyst i huset ett par minuter. (tror att Hasse vet vad jag menar)."

:o) -jo, jag VET vad du menar!
Bla, bla, bla och bla, bla, blaaaaaaa! :o)


Herre gud! 1 mil!
-Lycka till Anders!
Du kommer INTE kunna prestera GOLF på söndag i alla fall.

Mari sa...

Hej Linda mfl!

Sa har aven jag hittat till er blogg (fran en dator i Seattle, sa det blir varken a, a, eller o...).

Hoppas ni alla ar friska igen, inte kul m sjuka gnalliga barn, men huvudsaken ar att Anders haller sej frisk for det vet ju alla hur sjuka killar blir...

Du namnde hippa Mallis, sjalv tar jag med mej syrran och lilla mammsen dit den 13:e for en liten 3-dagars tur. Underbart ar kort...

Planen var dessutom att hela familjen skulle dit tillsammans m fam Sjolin-Weberberger den 24:e maj, men det verkar som om Olles jobb satter kappar i hjulet for den planen. Fragan ar om man ska ta med sej barnen och aka utan Olle. Blir det semester for mej eller for honom?

Bergelin´s sa...

Heeej Mari, vad kul att du hittat hit!!! Seattle har jag länge viljat åka till, avundsjuk helt enkelt. Vad lustigt att ni oxå åket till Mallorca nu. Synd att vi inte är där samtidigt.

Ja, Anders höll sig ju inte så kry i helgen, men det var ju inte så självförvållat. Vi har tänkt att bjuda hem er på middagen som blev inställd INNAN vi åkte till Thailand. Men vi har ju gått på halvfart sen vi kom hem. Nu har vi mycket uppbokat fram till midsommar, men nån dag borde nog gå att trycka in. Vi hörs av! Kram kram