söndag 6 juli 2008

Vilken kulig helg!!

Fullt ös hela helgen. Middag hemma hos Weste & Sofia här i Bjärred i fredags. Jättegott och mysigt, vädret var kanon och barnen hoppade studsmatta tills de nästan stupade i soffan framför en film.

I går lördag var vi på Mija & Mårtens årliga Champagne-& Poolparty. Superkul som vanligt. Vädret var ju riktigt varmt och härligt, så poolen blev ju fullpackad av små och stora. Själv blev jag dyblöt fast jag bara höll mig vi kanten. En skensexa för Mårten blev det ju såklart (de gifter sig ju den 20 september). Vicky uppträdde på poolkanten som vanligt, i år som Charlotte Perelli med Hero, så coolt som bara hon kan.

Idag söndag har dagen gått i huvudvärkens och tennisens tecken hos både mej och Anders. Vi vet inte om vi skall skylla på alla Champagne igår (började dock klockan tre...) eller det tryckande vädret idag.

En timmes tennis blev det ju på utebanorna i eftermiddags innan vi gick hem och grillade supergod ryggbiff med en superdupergod rökig hickory sås från Borgeby Kryddgård!

Sen måste jag ju bara hylla RAFAEL NADAL!!! Jag är bara så superkär i denna 22 åring. Han hade väl kallat mej "tant Linda" eller "kärring" om han bara visste om att jag fanns.... Jag hejade ju såklart på honom i denna fantastiska Wimbledon Final, men tycker såklart lite synd om Federer. Men vilken match. Längtar tills jag ser mina söner stå där på Center Courten!

Frågade Eddie om han skall bli den nya Nadal, men han svarade att jag kan kalla honom Anal.... SVAR NEJ... det kommer vi inte att göra. Skitunge.

Så, ingen mer ork att blogga, måste fortsätta med inbjudningskorten till 35-års festen! Godnatt!

Inga kommentarer: