onsdag 4 juni 2008

Tillbaka hos mina sweethearts!

Det har varit 5 härliga, sköna och varierande dagar som jag och mamma har haft på Mallorca. Vi bodde med fantastisk utsikt över hamnen i Palma och utgick därifrån. Vi fikade, shoppade, solade, drack vin & käkade tapas och hade det väldigt mysigt. Tyvärr var det lite molnigt och regnigt i lördags och söndags, men då hyrde vi ju bil och besökte bland annat Sollér på västkusten och små bergsbyar på vägen dit. Oliv- och apelsinlundarna är helt makalösa och man blir aldrig mätt på utsikten av dessa. Vi besökte några marknader, en helt underbar liten Finca mitt ute på landet och "nallade" jordgubbar på nån bondes fält. (Priset för detta var att vi blev helt leriga, och det tog 20 minuter att få bort leran från oss själva och från bilen...) Goda var dem iallafall!

I lördagskväll var vi på Opio Bar på hotell Puro i centrala Palma. Ett coolt ställe med bra musik och inreding i marokansk anda, vilket var coolt. Våra Moijitoos kostade 150 kr/styck....suck... I måndags var det vår sista dag och vi tog bussen 10 minuter till Illetas. Där vi solade och badade (mamma, inte jag... är ju en badkruka...). En himla skön avslutning på vår långaweekend. Det var 4:e gången jag var på Mallorca och måste säga att jag verkligen ÄLSKAR Mallorca. Där finns verkligen allt. Längtar redan tillbaks. Fast det var så klart jobbigt att vara borta från killarna, man saknade ju dem otroligt. Men de hade haft en härlig helg utan mamma. Besökt MalmöMuseum, Vita Villan i Bjärred och varit nere och Badat i Falsterbo hos Johan & Catharina.
Barnen har somnat och jag har lite tid över för att blogga, Anders är ju i London... Skall nog snart gå och knyta mej! Sleep tight och kolla in lite bilder!





















1 kommentar:

Camilla sa...

Välkommen hem! Vilka underbara bilder du har tagit! Hoppas vi ses när vi kommer till Malmö någongång i slutet på månaden alt. början på juli. Kram